torsdag den 1. december 2011

Irenes udfordring


Irene har på sin blog, http://raenne90.blogspot.com/, startet en læse-udfordring. I løbet af 2012 skal man læse 20 bøger. Der er ingen regler for, hvilke bøger det skal være, så jeg har plukket bredt af forhåbentlig gode bøger som jeg har ønsket mig i julegave, en række klassikere som jeg længe gerne har villet læse, og nogle vigtige fagbøger.

Min liste ser således ud:

Moby Dick af Herman Melville
Lev stærkt, dø ung af Willard Motley
Forbandede ungdom af J.D. Salinger
Krebsens vendekreds af Henry Miller
Don Quixote af Miguel de Cervantes
Huckleberry Finn af Mark Twain
Walden af Henry David Thoreau
Romeo og Julie af Shakespeare
Et år med magisk tænkning – Joan Didion
Fatimas hånd - Ildefonso Falcones
Jennifer Lee Carrell: Shakespeare forbandelsen
Paul Auster: New York trilogien (tæller kun som én bog)
Jakob Ejersbo: Afrika trilogien (ditto)
Anne Fortier: Hyrder på bjerget
Jo Nesbø: Headhunterne
Christian Mørk: Den åbne grav
Buddha’s brain af Rick Hanson
Living Dharma af Jack Kornfield
Fundamental Wisdom of the Middle Way: Nagarjuna's Mulamadhyamakakarika af Gudo Wafu Nishijima
The Diamond Sutra af Mu Soeng


De fleste af dem er allerede på plads i min virtuelle bogreol på www.dinbogminbog.dk, Pia Trans. Jeg glæder mig til at læse hver og én af dem, og håber at det at være en del af en fælles læse-udfordring vil være en yderligere ansporing til at komme dem alle igennem – sammen med alle de andre herlige bøger, jeg håber det nye år kommer til at byde på!

Hvad med jer – skal I være med?

/Pia

2 kommentarer:

  1. Herlig liste. Men jeg må erkende, at med al den faglig læsning jeg har i det næste halve år, ville det blive en stress-faktor fremfor en lyst-faktor at komme igennem bunken.
    /Jette

    SvarSlet
  2. Du må være med på anden hånd - gennem mig ;). Så slipper du også for at bruge tid på de bøger der alligevel ikke var helt gode nok...

    /Pia

    SvarSlet